DAGAR SOM DESSA

När man bara går runt som en zombie.
När det känns som att man bara gett upp
på att försöka tycka om livet som det ser
ut nu. När man bara vill bort från allt.
 
Såna dagar är jag inne i nu.
Jag är bara ledsen och allt är bara skit.
Jag gör det jag måste för F.
Sondmatar, försöker hinna ge några smak-
portioner även fast jag vet att han inte vill ha,
byter blöjor, tvättar och skurar rent, leker med
honom när jag orkar, ger mediciner, badar
honom.
Allt detta utan att ha en gnutta energi i
kroppen.
 
Jag kan inte räkna alla gånger som det
känns att benen kommer ge vika, som att
jag kommer falla ihop och inte orka resa
mig upp igen. Som att jag kommer falla
ner i ännu en depression och inte klara mig
ur den.
 
Jag vill så gärna tycka att det är okej att
det är såhär livet ser ut nu, men jag kan
bara inte. Kan inte acceptera att det blev
såhär.
Och jag är så rastlös jämt. Över att inte ha
nånting annat att göra än det här.
Dag ut och dag in.
Det känns som att jag har förlorat mig 
själv helt och hållet. Känner inte igen
mig själv. Det här är inte jag.
 
Om bara F kunde äta själv.
Hur mycket enklare allt skulle vara då.
 
BARNCANCER, FAMILJ | barncancer, förälder, leukemi, livet, mamma, tankar | |
#1 - - Anonym:

Hej!
Har varit i liknande situation.
Ta en dag i taget. Har ni provat sondmaten 'elemental'. Mitt barn behöll den bättre,men dietisten har koll på om den är lämplig för ditt barn. Ges medicin mot illamående på fasta tider? Håll ut, jag vet vilket helvete du är i.

Svar: Hej!
Tack för tipset, vi har redan haft dietist inblandade flera gånger och
kommer ingenstans.
Men jag ska absolut fråga efter den sondmaten som ni har haft :)
Ingen vet riktigt varför F kräks, för han verkar inte vara illamående.
Mer att kroppen inte vill ha mat. Har dock haft några bättre dagar nu!

Tack för att du skrev och jag hoppas att ditt barn är/blir bättre.
Kram
mammatillf.blogg.se

Upp