IBLAND ÄR DET SVÅRT ATT GLÄDJAS

 
Jag förstår att föräldrar vill "visa upp"
sina barn, det är inte så jag menar med
detta inlägg.
Det är mest kanske en förklaring på varför
vi inte alltid orkar uppmärksamma era friska,
glada barn. Det gör ibland för ont.
 
Vi vet inte ens hur det är att vara vanliga
föräldrar, F är vårt första barn.
Och sen 6 månaders ålder har han varit
under denna tuffa behandling som pågår.
Han lärde sig aldrig krypa, för det var precis
när han började rulla över på mage att han
fick sin diagnos. Och sen orkade han inte
ligga på mage mer, och vill fortfarande inte.
Så när era barn kryper framåt så är det lite
svårt att glädjas åt er, då jag bara tänker
på att F är lite "on hold" i utvecklingen.
 
Din ettåring kan nästan gå/går.
Min ettåring ligger för tillfället i en
sjukhussäng för att han inte slutar kräkas.
Din ettåring utforskar en massa ny mat.
Min ettåring slutade äta för två månader
sen och måste matas genom en slang.
Vi blir överlyckliga när han ibland vill
äta några skedar pure.
 
Så jag hoppas att ni förstår varför,
om vi verkar lite frånvarande.
Vi lever i en helt annan värld..
Där barn slutar gå för att det gör för ont.
Där barn slutar äta för att kroppen inte
vill mer.
Cancerhelvetet.
 
BARNCANCER | Behandling, barncancer, barnsjukhus, bebis, familj, förälder, föräldrar, svårt, tankar, utveckling | |
#1 - - marjo.blogg.se:

Många styrkekramar till er❤️

Svar: Tack ♡
mammatillf.blogg.se

Upp