BABYSTEPS

 
 
HEJ på er.
 
Igår var vi på barnsjukhuset för blodstatus
och läkarsamtal.
Alla värden ser bra ut och vi skulle fortsätta
med samma doser på medicinerna.
 
F äter ju inte som ni vet, men han smakar
på nästan allt!
Och glass, yogurt och lite juice sväljer han.
Han kan äta hur mycket glass som helst,
det är nästan så att jag känner att vi
borde trappa ner lite haha.
Jag försökte mig även på att göra
egen glass, som är lite nyttigare, men
det blev inte särskilt bra.
Men jag kommer försöka igen!
 
På morgonen brukar jag ställa fram bröd
med smör på och ost. F älskar ost!
Jag erbjuder maten innan jag börjar
ge första målet näring via peg'en, så
att detblir som en vana att äta (smaka)
mat på morgonen.
Och F tycker det är jättemysigt att
bli serverad på morgonen och ibland
tjatar han sig till ett kokt ägg.
Även fast han inte har tålamod att 
vänta på att ägget ska koka färdigt.
 
Bilden ovanför är från släktträffen
vi hade i Kungsbacka igår.
Jag tror att alla tyckte det var skönt
att se F må så bra, då vi sällan har
kunnat ses pga den intensiva delen
av behandlingen.
Efter att blygsamheten släppte så hade
F jätteroligt och han fick många nya
lekkamrater!
 
 
 
BARNCANCER | ALL, barncancer, föräldrar, leukemi, mamma | |
Upp