HELGEN PÅ SOFFAN

 
UNDER helgen har F's pappa och
morfar satt upp nya lister i lägenheten,
något som måste göras innan flytt.
Så det känns bra att äntligen nåt av
alla 10000 saker på checklistan har
blivit gjort!
 
Jag är ganska överraskad över att
F's pappa har orkat, då vi båda två
lider av sömnbrist för tillfället.
Det är skittuffa nätter nu.
Koppla matdroppet så sent som
möjligt, brukar bli mellan 00 och 01,
sen är det upp 6 timmar senare
för att koppla bort det.
Och det är ju inte så lätt att somna
på kommando när droppet är
kopplat och klart.
 
Jag har inte sovit bra en enda natt
sen jag blev sjuk i julas.
Jag får inte ens två timmar utan att
vakna. Tror det beror på att jag är
superstressad över flytten sam-
tidigt som det är så mycket i vår
vanliga vardag som är jobbigt nog.
 
Annars har vi inte gjort mycket
annat än att ligga utslagna på
soffan och bara hatat livet.
Att inte ha energi över för att leka
med F eller gå en lång promenad 
får oss att känna oss som
världens sämsta föräldrar.
Jag har så dåligt samvete varje dag.
 
 
 
Varför kunde vi inte få leva ett
normalt liv?
Varför kunde inte F få en vanlig
barndom? 
VARFÖR?
 
Imorgon ska vi till sjukhuset.
Blodprov ska tas- mestadels för att
kolla om levervärdena är bättre
efter att vi slutade med närings-
droppet.
Sen ska F till tandläkare för en
check-up och efter det blir det
ultraljud för att kolla så att cystan
inte växer igen.
 
Så det blir en heldag!
 
 
 
 
 
 
BARNCANCER | ALL, barncancer, bebis, fuckcancer, leukemi, livet | |
Upp