ÄNTLIGEN LITE JULKÄNSLA

 
Nu har mina systrar kommit och vi
har kunnat julpynta i lägenheten- igen.
Idag har vi bakat pepparkakor och
handlat in dom sista julklapparna.
Så nu känns det äntligen som jul!
 
 
Det roligaste var nog att F kände igen
sina mostrar, varav den ena har han
inte sett sen midsommar ❤️
F var bara lite blyg i början,
sen fick dom både bära honom och
krama honom så mycket dom ville.
Han är så fin.
 
Två gånger har vi hunnit med sjukhuset
denna veckan också!
Först i onsdags för blodprov och 
möte med logoped.
Sen på onsdagskvällen såg jag att
stygnen efter venporten nu hade
försvunnit in i huden(!) och att det
hade blivit rött och upphöjt just där.
Så vi bestämde med avdelningen att
komma tillbaka dagen efter.
Läkaren menade på att det är stygn
som absorberas av kroppen, även
fast jag sa att det är exakt samma
tråd där cvk'n sitter- och dom
skulle ju tas bort!
 
Men vi ska tydligen bara tvätta rent
det en gång i veckan och "se hur
det utvecklar sig"..
Fyy vad förbannad jag blir om det
visar sig vara stygn som man 
ska ta bort. Hur kan det inte stå
nånstans i journalen!? 
 
Jag känner att jag måste ringa 
igen imorgon och be dom
kolla upp detta.
Svenska vården; tjata eller släpp det!
 
 
BARNCANCER | ALL, barncancer, förälder, jul, leukemi, mamma, sjukhus | |
Upp