DU FÖRVÅNAR MIG VARJE DAG

 
 
I dessa juletider har jag tänkt mycket på
hur det var förra året. 
Jag kommer ihåg att du hade kortison,
ganska hög dos, och du var inte särskilt
lättroad. Tvärt emot.
Men ändå var du ganska lugn och ditt
vanliga charmiga jag just i juldagarna.
Fast det var in för behandling både på
juldagen och nyårsdagen.
 
Det har fått mig att tänka på just hur
mycket obehag och smärta du har
varit med om, och du upphör aldrig
att förvåna mig.
 
Du äter inget, men du är så full av
liv och styrka.
Du har främmande människor som
kommer och pillar på cvk-slangen
morgon och kväll, dom står så nära,
men du blir bara ännu mer charmig
och pratglad.
Du måste åka till sjukhuset varje
vecka, men du blir aldrig rädd när
du inser vart vi är.
Du får inte vara så mycket med andra
barn, men du verkar aldrig tröttna
på mamma och pappa.
 
Fast det river i mammahjärtat när
vi går förbi en dagisgrupp och du blir
så nyfiken och vill så gärna följa med
dom.
Men mamma vågar inte än.
Snart älskling ❤️
 
BARNCANCER | Behandling, bebis, jul, kortison, leukemi, mamma | |
Upp