FEBER

 
Ända sedan vi blev inlagda förra onsdagen,
så har F haft feber till och från.
Men inatt hade han 38,5 och ikväll mätte
dom 39,2. Det är det högsta han har haft.
 
Vi fick reda på att F har ett förkylningsvirus
för några dagar sedan, så febern beror nog
på det. Jag tyckte att det var konstigt att
febern fortsatte att gå upp idag, eftersom
han påbörjade en antibiotikakur igår,
men tydligen kan det ta några doser innan
det hjälper.
 
Kräkningarna blir bara värre och vi får
knappt i honom nåt i sonden eftersom
det måste rinna så sakta.
Jag orkar inte mer kräk.
Jag vill inte se mitt barn kräkas hela
jävla dagarna. Det är överallt!
På mina kläder, på F's kläder, på
sängkläderna, på händerna, på hela F
så vi måste tvätta honom varje dag.
Och lukten.. Man blir inte av med den!
Särskilt inte när man är inlåst på ett
rum på sjukhuset där man inte får vädra.
Vidrigt är det och jag pallar inte mer!
 
Nu somnade F äntligen.
Efter lite morfin.
Hoppas att vi båda får en bra natts sömn.
 
BARNCANCER | Behandling, bakterie, barncancer, barnsjukhus, bebis, familj, föräldrar, kräkningar, virus | |
Upp