OM EN MÅNAD FYLLER DU TVÅ ÅR

 
Du har blivit så stor, men du är lika
mammig som för ett år sedan 💙
Sluta aldrig vara det!
 
Jag vet inte om jag har skrivit om det,
men vi är utskrivna från hemsjukvård!
Och igår fick vi även beskedet att vi
kunde sluta med sondmaten under
natten. Det är så stora framsteg på
bara några månader att jag knappt
kan tro det. Helt underbart.
 
F's blodvärden ser fortfarande bra
ut och inga tecken på infektion.
Så läkarna tycker att exemet är
lite av ett mysterie.
Särskilt eftersom han inte är torr.
Det är rätt vanligt att cancerbarn
blir torra i huden, men vi har smort
som galningar hemma!
Men den nya salvan verkar funka
bra så vi ska fortsätta med den.
Dock tyckte jag att det såg rödare
ut imorse.. 
 
När vi kom till sjukhuset igår sa
sköterskan att det skulle bli ett
snabbesök pga brist på både 
personal och rum.
Sådär lagom kul att känna sig
tvingad till att skynda sig inne hos
läkaren. Det gjorde att jag glömde
fråga massa saker som jag funderar
på. Men det får bli nästa vecka.
 
 
BARNCANCER | ALL, barnsjukhus, exem, leukemi | |
Upp