NYÅRSAFTON

 
MITT nyårsfirande blev inte exakt som
jag hade tänkt mig.
Jag skulle laga en riktigt god middag
och dessert, klä upp hela familjen och
ta ett fint kort som minne av kvällen.
Sen bara mysa i soffan och kolla på
fyrverkerierna.
Tänkte att nu mår F så mycket bättre
att det inte är någon chans för att vi
måste åka in med honom.
 
Men det är jag som är sjuk.
Jag kände det tidigare i veckan och
valde att stanna hos min pappa några
dagar tills det gick över.
Jag såg inte F på fyra dagar..
Så igår när halsen bara blev sämre
fick jag åka till närakuten.
 
Min nyårsafton:
- Satt på vårdcentralen från 12-15.
   Ingen halsfluss, bara förkylning.
- Letade efter öppna apotek 15-16.
- Ringde avdelningen i tårar för att
   fråga om dom trodde att jag kunde
   åka hem och bara krama om F lite,
   eftersom det var nyår och allt.
   Och jag fick! Men inga pussar, och
   handsprit hela tiden!
   Klockan är nu 17.
- Åker in till stan och hinner krama om
  och leka med min son i 1 och en halv
  timme, innan han ska sova.
 
Fyfan. Jag är så jävla ledsen.
Nu när äntligen F är stabil och vi hade
planerat en så mysig kväll, så är jag
sjuk! Nyårsafton förstörd.
 
Jag åkte tillbaka till min pappa igår
kväll eftersom jag fortfarande inte
mådde bra.
Och även fast jag fått hostmedicin
så är halsen ännu sämre.
Det känns som att något är trasigt
där inne, att jag hostat sönder nåt.
 
Jag vill bara hem och vara med F..
 
Hoppas ni hade ett bättre nyår!
 
BARNCANCER | |
Upp