FRIDAY MOOD

Ursäkta för sjukt dålig uppdatering.
Det har hänt så mycket senaste
tiden att jag har inte haft varken tid
eller ork till att skriva.
 
 
 
Vi hade ju ett möte med läkare från
mag, tarm- och levermottagningen,
dietist och logoped i onsdags.
Vi fick inget svar på varför vi inte hade
detta möte för typ ett år sedan, big
surprise. Och tyvärr hade inte läkarna
från denna avdelningen några förslag
på vad som orsakar kräkningarna de
heller.
Så det blir att jobba med maten
ändå och hoppas att han kommer
igång. Dock blir det en lång process
med regelbundna möten på denna
avdelning också.
 
Vår egen läkare tycker inte att det är
farligt om F skulle gå ner lite i vikt
under denna processen och att vi
kan börja när som med att ta bort
en del av dygnsmängden sondnäring.
Dock vill dietisten ta det väldigt sakta
så vi börjar med att ha 3 timmars
mellanrum mellan målen.
 
Jag kommer att uppdatera under
tiden detta projektet pågår!
Det har bara varit  för mycket för mig de
senaste veckorna. All vård som F
behöver av mig hemma, allt kräk och
tvättande på grund av kräk och diarré,
Försäkringskassan som förstör mitt liv,
jobbsökning.. Allt detta gör mig stressad,
arg, ledsen och så förbannat trött.
Känner knappt igen mig själv längre.
Hela livet har bara gått sönder efter att
F blev sjuk.
 
Man förväntar sig att slippa oroa sig
för ekonomin, när man lever varje
förälders mardröm och inte ens vet om
ens barn kommer att överleva.
Den sorgen man bär på varje dag.
Allt man gör för att sitt barn ska må
så bra som möjligt. Ansvar för näring,
ansvar för att hålla peg och cvk rent,
ansvar för medicinering..
 
Men så fungerar det inte i verkligheten.
Jag är så besviken på Försäkringskassan
och Sverige som land för att vi inte
ens tar hand om våra egna i såna
livssituationer. Som att vi inte har det
svårt nog så ska Försäkringskassan
få en att känna sig värdelös för att man
är tvungen att stanna hemma och
ta hand om sitt barn.
 
Det är förjävligt.
 
BARNCANCER | Behandling, Försäkringskassan, barncancer, föräldrar, leukemi, sjukhus | |
#1 - - Anonym:

Fråga kuratorn på barnonkologen om hen kan hjälpa till med ansökan om bidrag från Majblomman. Tex Tvättmedel är kostsamt eller kanske om ni ej har egen tvättmaskin så kanske ni får hjälp till det.

#2 - - Anonym:

Jag börjar känna mig som en stalker. Ber om ursäkt om för det i så fall.
Ang Majnlomma så var kanske tvättmaskin ett dåligt exempel. Bättre att framföra ett behov som gynnar barnet, aktivitet, kläder, leksak mm.
Fick själv bidrag då skolan gjorde en ansökan till oss.


Svar: Tack för alla tips!Jag uppskattar verkligen att du lägger ner
tiden och skriver till mig/oss ☺️
Vi har ju kontakt med dietist som hjälper
med matmängden och så, dock prövar vi
oss fram med just hur mycket han tål varje gång.
Det ändrar sig från dag till dag.
Men som sagt så känns det inte som att han
är illamående när han kräks.
Bara att det blir för mycket.. Det är så konstigt
och vi ser aldrig något sammanhang.
mammatillf.blogg.se

#3 - - Anton :

Jag tänder ljus och ber för dig och sonen.

På min blogg kan du läsa några dikter jag har skrivit:

poemstoreadwhenyouaredown.blogspot.se

Bloggen innehåller både svenska och engelska dikter.

Svar: Tack så mycket! ❤
mammatillf.blogg.se

#4 - - yogapassion.blogg.se:

Ja, det är verkligen fruktansvärt att inte få hjälp när man behöver den som mest. 😔 kämpa på, många styrkekramar till dig! ❤️

Svar: Ibland känns världen så kall..Tack så mycket ❤
mammatillf.blogg.se

Upp