INSTAMOMS- SKÄMS NI INTE?

 
Alla föräldrar tycker om att visa upp sina
barn, inte så konstigt eftersom vi älskar
de över allt på denna jord.
 
Men vissa mammor, instamoms, går ju
helt fucking overboard.
Inte nog med att man kan se rätt tydligt 
att alla deras foton är scensatta och 
poserade-  så har de mage att skriva
en kommentar som typ: 
En vanlig dag hemma hos oss!
 
Asså tror ni verkligen att folk tror att ni
har det så hemma jämt?
Alla människor som har träffat ett
barn ser rakt igenom den skiten.
Lägg av.
 
 
 
Men det är inte det jag stör mig
så mycket på.
Eftersom jag också lägger ut 
bilder på min son så får jag upp ett
ganska likadant flöde som de.
Och ibland så bläddrar jag och ser att
min "kompis" har kommenterat en
annan instamammas bild, en person jag
vet att hon inte känner, och skriver typ:
"Ååh krya på lilla fina killen ❤️❤️❤️"
när ungen tydligen är förkyld eller nåt.
 
För det första så är det så jääävla falskt
och äckligt att man gör sådant bara för
att synas i kommentarsfältet till denna
instamamman, och förhoppningsvis
få fler likes på sina egna foton.
Särskilt när du inte känner människan
eller ens träffat hennes barn!
 
För det andra så blir jag så himla
ledsen och sårad. För mina "kompisar"
skriver ingenting till mig.
Inte ens nåt litet emoji-hjärta.
Och min son har cancer.
 
Skäms ni fan inte?
 
Ni borde ha stenkoll på instagram nu
och fatta att jag kan "se" er, bryr ni
er inte ens? 
 
Jag skulle önska att jag inte brydde mig,
men det är ju människor jag känner och
som jag trodde var mina vänner.
Människor som tydligen har ett större behov
av följare och likes än att visa sitt stöd till en
människa de faktisk känner- som har det
skitjobbigt. Och hennes son som
varit med om saker som inte går att
jämföra med en förkylning, som ni
ojar er så mycket över.
 
 
Hoppas ni vaknar upp lite nu, ur instagram-
bubblan och inser hur vidrigt ni beter er.
 
 
BARNCANCER | Instagram, föräldrar, mamma | |
Upp