PEG-PROBLEM

JAG vet att det går allt mer tid mellan mina inlägg, tyvärr hinner jag sällan sitta ner och skriva.
 
 
 
Igår var vi på sjukhuset för blodprov och läkarbesök.
Värdena verkar vara stabila igen så det är ju skönt att de inte fortsätter sjunka.
Dock är förkylningen och hostan kvar.
Under behandlingen har det tagit lång tid för förkylningar att släppa, men jag kan inte minnas någon så långvarig som denna. Så fort vi slutar använda hostmedicinen så börjar torrhostan igen och han vaknar och får hostanfall på nätterna.
Läkarna var inte bekymrade men om hostan inte släpper så måste man undersöka om det kan vara astma.
 
Så är det den jäkla peg’en..
Granulonet kommer alltid tillbaka efter de olika behandlingarna vi har testat, och nu verkar alla på sjukhuset vara lite tomma på ideer.
I lördags upptäckte vi röda prickar runt peg’en och förra gången det såg ut så var det en infektion som hadde fått fäste där.
Så vi fick åka in och läkaren satte genast in antibiotika 3ggr/dygnet, och det är nu 3 dagar kvar av kuren.
Det ser ut att ha hjälpt i alla fall så det känns bra.
Jag bara hatar att han behöver peg’en. Min högsta önskan är att han börjar äta normalt så vi kan ta bort den.
 
Vi fick även reda på att ”husarresten” fortsätter i minst en vecka till. Pga mässlingsutbrottet får vi inte ta med F till butiken, ÖF eller andra ställen med mycket människor.
Både jag och F är riktigt rastlösa då det till slut inte finns så mycket mer att hitta på hemma.
Men mest tycker jag synd om F som inte får vara social.
Dock ska vi försöka hälsa på en annan familj som vi känner från sjukhuset.
Då de följer samma riktlinjer som vi när det gäller mässlingen så vet vi att det inte är farligt!
F och K har blivit så goda vänner.
Hon fick diagnosen bara några veckor tidigare än F, så vi har träffats mycket på sjukhuset under behandlingstiden.
 
Kramar från oss!
 
 
BARNCANCER | barncancer, bebis, leukemi, mammalivet | |
Upp