DU FÅR INTE BACKA NU

 
USCH, tuff dag idag.
Både jag och F's pappa har känt oss
lite småsjuka senaste dagarna, och
idag kände jag att halsen krånglar.
 
Med halsont, illamående och trötthet
har jag sprungit efter F ensam idag.
Hans pappa åkte för att träffa vänner.
Jag trodde inte att det skulle bli så
jobbigt men där hade jag fel.
 
Sen igår kväll har F börjat kräkas mer
igen. Och vi märkte att han inte
tålde mycket mat åt gången idag, så
vi gav lite illamåendemedicin imorse.
Då gick det bra ett tag men på efter-
middagen började han kräkas igen.
Så det har varit en kämpig dag med
maten och torka kräk.
Dock hann vi ta en sväng till lek-
platsen i Slottsskogen i fina vädret!
 
Imorgon är det dags för nya blodprov.
Kommer inte ihåg om jag skrev det,
men anledningen till att vi måste
göra det varje vecka är att dom vill
hålla koll på F's levervärden.
Dom kan påverkas av näringsdroppet
och ligger lite dåligt just nu.
 
Nu ska jag äta pizza och säkert
somna på soffan med nya boken.
God kväll ❤️
 
BARNCANCER | barncancer, leukemi, lever, mamma, näringsdropp | |
Upp