VARFÖR ÄR NI SÅ RÄDDA

 
FÖR att säga fel?
Säg någonting bara, det visar ju att ni bryr
er i alla fall.
Vi förstår att det är svårt att veta vad man
ska säga om barncancer, men det är inte
mycket ni kan säga som är fel!
 
Vi, eller i alla fall jag, känner att andra 
familjer vi träffar på sjukhuset har ett oerhört
mycket större stöd än vad vi hade i början.
Och även nu.
 
 
I början när F mådde jättedåligt och det
var som tuffast, då ville inte jag slänga
ut honom på sociala medier.
Jag dömer inte dom som gör det, men det
var inte nåt jag ville göra.
Och det känns nästan som att eftersom
jag inte gjorde det- så fanns det liksom
inte.. Att då var allt okej med oss.
 
Jag har ju mycket släkt och vänner långt
borta, men ett sms eller bara en instagram-
kommentar är väl inte så svårt?
Jag uppskattar verkligen dom som stöttar
oss, men det är många som bara har
"försvunnit" efter att F blev sjuk.
 
Jag förstår att detta är ett obehagligt 
inlägg, det är obehagligt för mig med..
Men jag känner ändå att jag måste skriva
om det.
Inte så mycket för vår skull längre, men för
andra familjer som kanske råkar ut för
något liknande.
Då måste ni förstå att ni måste ta kontakt
och visa att ni finns där för dom.
 
Tänk om det vore du?
 
 
BARNCANCER | ALL, barncancer, barnsjukhus, familj, leukemi | |
Upp