PÄRLHJÄLTARNA

 
FÖR ett tag sen så blev jag kontaktad av
ett fantastiskt företag- Pärlhjältarna UF.
 
Dom behövde hjälp av 3 barn som slåss
mot cancer, som kunde designa ett pärl-
armband.
Dessa armband kommer dom att sälja
och skänker 50% till Barncancerfonden.
 
Igår fick F välja ut sina favoritpärlor och nu ska
vi pyssla ihop ett riktigt fint armband.
 
 
Det som gjorde att jag ville att F skulle
bli en pärlhjälte var att företaget ville
skicka med en liten text när man köper
armbandet. Samt en bild på barnet.
I texten beskriver man barnets diagnos,
hur länge hen har kämpat och lite
annan info om t.ex vad barnet tycker om.
 
Jag tycker att det är viktigt att människor
får ett ansikte på sjukdomen, jag tror
att det kommer påverka mer.
Och att man då bättre förstår allvaret i
det hela och hur viktigt det är med mer
forskning och stöd till familjer.
 
Snart är armbanden ute till försäljning,
då kommer jag länka här på bloggen.
 
Ha en fin dag alla 🌸
 
 
BARNCANCER | ALL, barncancer, barncancerfonden, bebis, leukemi, pärlhjältarna | |
Upp