VILKEN VECKA..

 
Som jag skrev i mitt förra inlägg så
har F fortsatt att må dåligt, han är trött,
kräks och har diarré.
 
Så när vi kom för återbesök på dag-
vården i måndags tog vi upp det och
läkaren trodde att det var någon
magsjuka och att vi bara skulle ge
så mycket mat vi kunde.
Hon menade att F klarade sig några
dagar utan dygnsmängden, även
precis efter en operation..
 
Men F blev bara sämre under
tisdagen och på onsdag orkade han
inte ens stå upp själv och var så
jäkla blek och trött.
Så jag ringde in och fick tjata mig
till att få ta med honom in så att
någon läkare kunde titta på honom.
 
Nu märkte dom själva att F inte
mådde bra och ville vätska upp
homin ordentligt över natten.
Så jag och F fick sova en natt på
sjukhuset.
Han behövde även blod så det var
nog därför han var så trött och blek.
 
 
 
Just nu ligger han för lågt i sina
vita blodkroppar och cellmedicinerna
är tillfälligt utsatta.
Jag känner mig besviken över läkar-
teamet som inte lyssnade på oss
när vi sa redan på måndagen förra
veckan att F inte var frisk.
De borde ha sänkt doserna på
cellmedicinerna redan då eftersom
han även skulle opereras på fredagen.
 
Idag var F piggare och vi hoppas 
att det fortsätter så.
Just nu är vi så rädda för honom
eftersom han inte har varit såhär
låg i de vita blodkropparna sen han
var under intravenös behandling.
Och man kan inte hjälpa honom
med detta, hans kropp måste själv
producera dessa celler.
 
På tisdag ska vi in för nya blodprov
och vi ber till gud att de har stigit
tills dess.
 
Glad påsk till er alla ❤
 
BARNCANCER | |
#1 - - Anonym:

Hej
Förstår om peg känns annorlunda, men sen byts den till knapp o genast blir det mycket mycket smidigare.

Svar: Hej,Ja det ska bli skönt när vi kan byta!
Det är fortfarande så nytt bara, det här med
att tvätta och vrida!
Tack för att du skrev 🙏
mammatillf.blogg.se

Upp