VARFÖR BLIR DET INTE LÄTTARE!?

 
IDAG var en sån dag när man bara
känner att nej- nu är det för mycket!
Särskilt när man är ensamstående.
 
Morgonen började med att F hade
diarre (som vanligt) och hade vaknat
före mig och gått och provsuttit på
diverse olika ställen.. Som typ soffan,
hans tipitält och hans säng.
Det var bajs just överallt, nedre delen
av ryggen var ganska äcklig med så
jag fick slänga in honom i duschen
det första jag gjorde efter att jag
vaknat.
 
Väl i duschen tänkte jag att nu är
det lika bra att tvätta och vrida 
peg'en. Vi måste sätta en ganska
jobbig tejp runt peg-slangen och
fästa på magen så att om den sitter 
fast i nåt så dras den inte ut.
Denna tejpen blir helt omöjlig att
ta bort med tejp-remove när allt är
blött, och det river i F's mage så
han börjar skrika och situationen
är bara panikartad på alla sätt.
 
Efter denna processen äntligen är
över så måste jag börja peg-mata.
Då börjar F kräkas sådär ordentligt.
Samma händer nästa gång jag 
matar, hela målet åker upp igen.
FAN!
Det som har funkat så bra de senaste
dagarna. Att kräkningarna alltid ska
komma tillbaka när vi känner att
det går åt rätt håll! 
 
Nä, allt gick bara åt helvete idag.
Och det var ju så himla fint väder ute!
Vi kom inte ut förrän 14.30 och kunde
bara stanna i Slottis en timme eftersom
jag fick mata mycket oftare med
mindre mängd för att lyckas få i
honom mest möjligt.
 
Och på toppen av allt har eksemet
blossat upp igen och resulterat i 
sårig hud på hela hans underliv.
Så han skriker varje gång jag byter
blöja för han har så ont.
Och ändå måste jag smörja honom
hela tiden för att den tjocka salvan
ska skydda.
 
Jag är helt slut efter denna dagen.
God natt mina vänner ❤
 
BARNCANCER | ALL, barncancer, biverkningar, fuckcancer, förälder, leukemi, peg | |
Upp