ALLT ANNAT ÄN RÄTTVIST

 
Ja.. F har brutit benet.
Spiralfraktur i smalbenet. Helt ofattbart.
 
Förra söndagen kom jag och F hem efter att
ha varit ute på lekplatsen.
Han springer in mot balkongen som vanligt
men halkar då på ett underlägg på golvet.
Det var en riktigt smäll när han träffade
golvet och han skrek "aj ben!" hela tiden.
Då han inte lugnade sig efter 30-45 minuter
bestämde vi oss för att åka in till
akuten. Det var även en stor svullnad.
Efter några timmar där fick vi veta att
benet faktiskt var brutet, det blev en chock.
 
Nu har F haft gips i snart 1 vecka och
rullstolen fick vi inte förrän igår, helt stört!
Han har ont och börjar bli deppig, så
mammahjärtat brister ju varje dag.
Men ändå är han sitt vanliga glada jag
när det inte gör ont! Han är så tapper.
Vardagen är skittuff nu och jag är typ
inte stark nog för att bära honom på
rätt sätt. Sen är jag livrädd för att göra
honom illa.
Så det är pappa som får bära runt på 
sin son hela dagarna.
 
Det är bara så sjukt orättvist att detta
ska hända honom också.
Nu när det går bättre med maten har
vi börjat fundera på dagmamma, och
eftersom cvk'n är borta tänkte vi på
simskola. 
Allt detta rasade bare ihop framför oss
och det kommer ta lång tid innan
han är återställd i sitt lilla ben.
FAN.
 
 
BARNCANCER | |
#1 - - Anonym:

Åhnej, just nu när han slipper cvk o kan börja bada!? Då måste ni "vänta ut" gipset nu, f.. vad jobbigt. Jag vet vilken lättnad det var när min dotter slapp cvk./Anna

Svar: Exakt.. Det blir minst tre veckor till med gipset, sen antar jag att det tar en stund innan
lillen kan använda benet ordentligt.
Men annars känns det ju helt underbart
att slippa cvk'n! 🙏😊
mammatillf.blogg.se

Upp